Veron Hemservice
  • Veron Hemservice
  • Hur vi jobbar
  • Fråga oss
  • Räkna på pris
  • Inverkan på hälsan
  • Mer
    • Veron Hemservice
    • Hur vi jobbar
    • Fråga oss
    • Räkna på pris
    • Inverkan på hälsan
Veron Hemservice
  • Veron Hemservice
  • Hur vi jobbar
  • Fråga oss
  • Räkna på pris
  • Inverkan på hälsan

Platsinnehåll

GDPR

  

Integritetspolicy – Veron Hemservice

Veron Hemservice följer reglerna i dataskyddsförordningen (GDPR). Du som kund ska känna dig trygg med att dina personuppgifter hanteras och lagras på ett säkert sätt av oss.

Hädanefter benämns Veron Hemservice som “bolaget” och beställaren som “kund”.


Personuppgifter & GDPR

Eftersom personuppgifter är kopplade till fakturering och ansökan om skattereduktion (RUT) krävs de för att vi ska kunna bedriva vår verksamhet. Insamlingen av personuppgifter stödjer sig på den rättsliga grunden att kunden sluter ett avtal med bolaget när tjänster beställs och utförs.


Insamling av personuppgifter

Bolaget kan samla in följande uppgifter:

  • Personnummer (för ansökan om RUT-avdrag)
     
  • Fullständigt namn
     
  • Adress
     
  • Telefonnummer/mobilnummer
     
  • E-postadress
     
  • Eventuella larmkoder (för tillträde till bostaden)
     

Vi samlar aldrig in känsliga personuppgifter såsom etnicitet, politiska åsikter, religiös övertygelse, hälsodata etc.


Användning av personuppgifter

Personuppgifter används endast för att bolaget ska kunna bedriva sin verksamhet, främst:

  • Fakturering och bokföring
     
  • Ansökan om och hantering av RUT-avdrag
     
  • Kontakt med kund (offert, bokning, uppföljning)
     
  • Säker åtkomst till arbetsobjekt (larmkoder)
     

Personuppgifter delas eller säljs aldrig till obehörig tredje part och används inte för marknadsföring utan kundens samtycke.


Hantering av personuppgifter

Personuppgifter kan finnas både i fysisk form (arbetsorder, faktura, avtal) och digital form (på bolagets datorer, system och i molntjänster hos behöriga leverantörer).

  • Endast behörig personal har tillgång till uppgifterna.
     
  • Digitala system är lösenordsskyddade.
     
  • Dokument i fysisk form makuleras efter användning.
     
  • Vi ställer krav på våra leverantörer att de följer GDPR.
     

Lagringsperiod

Med hänvisning till bokföringslagen (1999:1078, SFS 2019:753) lagras uppgifter som är kopplade till fakturering och RUT i minst sju (7) år och sex (6) månader från insamlingsdatum.

Kundregister för offertförfrågningar som inte leder till avtal sparas i högst 12 månader.

Dina rättigheter

Som kund har du rätt att:

  • Få tillgång till de personuppgifter vi har om dig
     
  • Begära rättelse eller radering
     
  • Invända mot viss behandling eller begära begränsning
     
  • Begära dataportabilitet
     
  • Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
     

Observera att vissa uppgifter måste sparas enligt lag, även om du begär radering.


Kontakt

Frågor kring personuppgifter och GDPR hanteras av:

Veron Hemservice
Telefon: 0734-203387
E-post: veronica@veron.se

Copyright © 2025 Veron Hemservice - All Rights Reserved. 

Online Partner : Hostinger : Get Business web hosting now!

  • Veron Hemservice
  • Hur vi jobbar
  • Fråga oss
  • Räkna på pris
  • Inverkan på hälsan
  • GDPR

Den här webbplatsen använder cookies.

Vi använder cookies för att analysera webbplatstrafik och optimera din webbplatsupplevelse. Genom att acceptera vår användning av cookies kommer dina data att aggregeras med alla andra användardata.

NekaAcceptera